Personlig Träning i liten grupp (3-5 pers)

LINGBO-GYMET
5 tillfällen = 500 kr, inkl. eget träningsprogram
Tisdag kl 18:30: 5 nov - 3 dec
(Önskas annan dag och/eller tid = hör av dig!)
Krav = medlem i Lingbo IF (och gärna gym-tag)

Passar dig som önskar:
- Starta styrketräning för första gången
- Nya ideer eller tekniktips till nuvarande träning
- Ändra träningsinriktning
- Komplettera annan träning såsom löpning, skidåkning etc
- Komma igen efter skada, graviditet eller lång semester
- Kombinera fysisk och social aktivitet

Alla kan delta, oavsett tidigare erfarenhet. I och med att det är en liten grupp kommer alla få utmaning på sin aktuella nivå.
Minst 3 deltagare, max 5 deltagare.

Min ersättning till föreningen i stället för lokalhyra är kompletterande utrustning, så desto fler som bokar, desto mer utrustning anländer till gymet!

Anmäl intresse till mig (Lena) på 0739-645108 eller enkeltraning@gmail.com

Övriga teman:

KOM MED FÖRSLAG!

Önskar du starta en grupp med specialtema?
Jag kan erbjuda en rad olika inriktningar (inom mina kunskapsområden). Kontakta mig för förslag, så skapar vi en grupp tillsammans.

Exempel:
- Rygg- & axelträning
- Nybörjar-löpning
- Mammaträning
- Kostförändring
- Stavgång plus
- Bli bål-stark
- Cirkelgym
- Löpteknik
- Rörelseträning (dynamiska töjningar etc)

Hör av dig till: 0739-645108

CIRKELTRÄNING, Lingbo Gym
Cirkelträning med varierande utrustning som ger Styrka, Puls & Rörlighet

Passar alla nivåer
80 kr per gång eller förköp 10 ggr för 650 kr
Torsdag kl 18:30:
17 okt - 19 dec
Krav = medlem i Lingbo IF (och gärna gym-tag)

Anmälan: 
enkeltraning@gmail.com eller 0739-645108
Faktura eller Swish 1230055699

TUFF-ÅSEN 39, Lingbo
Gruppträning med bl a natur-utrustning 
Hösten kom snabbt, så återupptar Gårdträningen till våren.
Varierat innehåll som passar alla nivåer, exempel:
- Styrketräning med roliga redskap
- Cirkelträning med puls
- Hinderbana

 

TUFF-ÅSEN, helgläger
Efter succén i månadsskiftet augusti/september 2019  planeras nu nya läger till våren. Det första kommer gå av stapeln i mitten/slutet av april 2020. 
Anmälan kan göras när datumet är spikat, men intresseanmälan tar jag tacksamt emot under hela hösten och vintern.

Tema på dessa helgträningsläger är primärt att träna många pass på kort tid. Men även att utmana dig själv med nya träningsideer och tankegångar runt träning och hälsa för din vardag. Jag är säker på att vi kommer att ha oerhört roligt tillsammans denna intensiva helg med träning, tävlingar och en och annan tipsrunda. Passen består av styrketräning med välkänd utrustning och utrustning från naturen. Pulsen kommer att öka ibland och muskler kommer få jobba för att sedan skonsamt töjas. Det bjuds på kortare dynamisk föreläsning och hemlagad mat.

Gruppträning

All gruppträning sker utomhus och bokas i spann om 3-10 tillfällen.
Dra ihop ditt kompisgäng, grannarna eller några träningssugna människor du hittar omkring dig. Jag kommer till det ställe som passar er. Hemma hos någon, i en park, vid ett utegym eller idrottsplats. Företagsgrupper kör ofta lunchträning, ett bra sätt att komma ut och få ny energi på jobbet resten av dagen.

Träning helhet
Vi tränar styrka med egen kroppsvikt och enkla redskap. Detta varvar vi med stabiliserande träning, balans- och pulshöjande övningar. Gemensamma övningar, cirkelträning och rörelseträning står ofta på agendan. Här kan tema vara alltifrån att skapa grupptillhörighet till ryggstärkande fokus. Vanligt är att vilja ha en genomkörare av hela kroppen och tips på övningar att ta med till sin övriga veckoträning.

Löpcoachning
Löpteknik från grunden. Teknikövningar som passar både nybörjare och avancerade löpare. Vi varvar teknik, intervaller och löprelaterad styrketräning. Allt för att få en effektivare och skadefri framtida löpning. I dessa grupper kan alla delta, oavsett nivå eller tidigare erfarenhet. Distansträning sker på egen hand eller i separata grupper. Här kan ni även lägga till löpanalys med filmning av löpsteg och se vad det finns att träna på för att få en ännu effektivare löpning.

Stabiliserande träning
Träning av den inre bålmuskulaturen från skuldror genom midjan och ner till sätet. Högt fokus på bäckenbotten, inre magmuskler och baksida kropp. Detta gör vi i lugn takt och lugn omgivning.
Vi tränar musklerna inifrån och ut. Bra förberedelse för kommande äventyr, vardagslivet eller kanske komma tillbaka till sin forna träning.  

Mammaträning
Samma träning som ovan Stabiliserande träning, men här följer gärna pyttesmå människor med. Här är det de medföljande små barnen som bestämmer över lugnet. Träning inifrån och ut efter en graviditet.  Bra träning för att återta kontroll över den postgravida kroppen i lugn individuell takt, kanske förbereda sig för nästa graviditet eller så smått börja träna som innan graviditeten.